Tuesday 12 April 2011

Luahan Hati Seorang Yang Bernama Norhuda Hassan

Entah kenapa tiba2 harini hatiku terasa sayu mengenang kembali perjalanan hidupku selama 24 tahun ini. lalu aku menaip segala isi hati di depan pc. ini hanyalah sekadar nukilan kecil yang datangnya dari hati aku sendiri.

Aku menangis seorang diri,
Aku ketawa bersama teman,
Apa yang akan terjadi dalam hidupku nanti,
Kuserahkan segalanya kepada Tuhan

Andai aku punyai waktu,
Akan aku perbaiki segala dosa-dosa
Andai waktu memanggil aku,
Aku berharap akan tersenyum di hujung nyawa

Aku taktau apa yang kurasakan di kala ini
Hanya cinta padamu yang kekal abadi
Malamkan berakhir harikan berganti
Ya allah ampunkan hambamu ini

Aku hanya insan biasa
Yang tak lari dari melakukan dosa
Hati lupa kadang2 terlena
Dibuai indahnya dunia yg hanya sementara

Coretan ku kali ini luhur dari hati,
Sebelum waktu itu terhenti
Sebelum detik tak akan kembali
Inilah luahan yg dapat ku abadikan utk diri ini

3 comments: